Conferința „Terapia prin Muzică: Teorie și Practică, Prezent și Viitor”.
13 – 14 Noiembrie 2015, de la 9-06:30, Brasov, Aula Universitatii.
Suntem foarte incantati sa anuntam Conferinta “Terapia prin Muzica in Romania: Teorie si Practica, Prezent si Viitor”, organizata de Music as Therapy International si gazduita de Prof. Dr. Stela Dragulin de la Masterul de Meloterapie, Universitatea Transilvania, Brasov. la Universitatea din Brasov, in Noiembrie, si dorim sa va invitam sa participati si sa contribuiti la aceasta conferinta.
Aceasta conferinta de doua zile va aduce impreuna practicieni, academicieni si persoane de influenta pentru a considera modul in cate terapia prin muzica este folosita astazi in Romania si ce aduce viitorul in dezvoltarea acesteia. Vom avea ateliere, prezentari si discutii dechise pe tema practicarii terapiei prin muzica, vom impartasi experiente si vom lucra impreuna pentru a intari rolul terapiei prin muzica si pe cei ce practica aceasta metoda de lucru. http://www.musicastherapy.org/romania/conferin_2015.html
Vineri, 13 Noiembrie, ora 11:15 – 11:45, colega noastră psih. Alina Moldovan va susține lucrarea Influența meloterapiei în dezvoltarea creativității la copiii preșcolari, realizată în colaborare cu Prof. univ. dr. Laura Elena Năstasă.
Scurt rezumat:
Meloterapia oferă calea de acces către Sine bazându-se pe spontaneitate, depășirea barierelor de comunicare, exprimarea non-verbală a emoțiilor și a cognițiilor. Tehnicile meloterapeutice îi ajută pe copii în autocunoaștere, eliberarea anxietăților și frustrărilor acumulate, facilitând elaborarea unor strategii de rezolvare a conflictelor și de dezvoltare a aptitudinilor personale. Prezenta cercetare și-a propus să studieze modalitatea prin care atelierele meloterapeutice influențează dezvoltarea creativității la preșcolari. Au fost implicați 12 copii, cu vârste între 3 ani și 6 ani, având acordul scris al părinților.
Programul meloterapeutic a fost structurat în nouă ateliere săptămânale, a câte două ore fiecare. În vederea atingerii obiectivelor propuse și evidențierea întrebărilor supuse cercetării, au fost utilizate: metoda observației, interviul și analiza produselor activității. Rezultate: Evoluție pozitivă în plan comportamental și acțional confirmată de părinți și educatori: (1) dezvoltarea capacității de exprimare verbală și nonverbală a emoțiilor, nevoilor, dorințelor, (2) creșterea încrederii în sine și îmbunătățirea relaționării cu ceilalți, (3) dezvoltarea spontaneității, imaginației și creativității, (4) eliberarea de tensiuni, frustrări și emoții acumulate.
Atelierele meloterapeutice oferă copiilor impresia jocului, ceea ce crește gradul de participare autentică a acestora, iar o temă precum dezvoltarea creativității este extrem de atractivă pentru ei. Este indicat ca adulții să încurajeze și să sprijine demersurile de cunoaștere și manifestare creatoare ale copiilor prin adoptarea unui stil democratic, susținerea constantă a realizărilor acestora, o critică bine intenționată și constructivă.