Dezvoltare personală la copii și adolescenți prin meloterapieDE CE MELOTERAPIE?

Deoarece meloterapia constă în utilizarea muzicii şi a elementelor sale într-un proces conceput să faciliteze şi să promoveze comunicarea, relaţionarea, învăţarea, mobilizarea, exprimarea şi organizarea fizică, emoţională, mentală, socială şi cognitivă a persoanei.

Această metodă artterapeutică oferă beneficiarilor posibilitatea unică de a-și exprima emoțiile și sentimentele ce nu pot fi verbalizate, iar noutatea unor astfel de activități concrete este plăcută, surprinzătoare și totodată stimulativă.

Prin meloterapie, cu ajutorul sunetelor şi al ritmului:

  • se dezvoltă creativitatea
  • se realizează o mai bună relaxare
  • se ameliorează stărea de spirit și calitatea vieţii
  • se diminuează anxietatea
  • se tratează diverse probleme de sănătate

CUI SE ADRESEAZĂ?

Meloterapia este indicată pentru copiii și adolescenții:

  • cu sau fără cerinţe educative speciale
  • cu dificultăţi de învăţare
  • cu deficit senzorial
  • cu autism
  • cu deficienţe fizice
  • cu probleme emoţionale sau de comunicare
  • obsesiv-compulsivi
  • agresivi
  • care au nevoie de structură pentru a-şi dezvolta anumite aptitudini şi comportamente
  • care au nevoie să înţeleagă şi să se adapteze la ideile şi sentimentele altora păstrându-şi în acelaşi timp identitatea proprie
  • care au nevoie să lucreze împreună cu alţii pentru atingerea unor scopuri comune

Muzica are atât o funcţie socială cât şi una comunicativă. Participarea la grupurile de dezvoltare personală prin meloterapie optimizează un sens al identităţii. Terapia acţionează ca un stimulent, creând un sens de apartenenţă şi de contribuţie la crearea muzicii, iar necesitatea de cooperare şi de participare la activitatea ansamblului formează capacitatea de a-i tolera pe cei din jur.

CE VREM SĂ OBȚINEM:

  • Familiarizarea cu tehnicile artterapeutice, respectiv meloterapeutice
  • Lucrul asupra principalelor vulnerabilități ale beneficiarilor
  • Descoperirea și exersarea unor noi comportamente adaptative
  • Comunicare și interacțiune eficientă
  • Exprimare directă și constructivă a gândurilor și sentimentelor
  • Cunoaștere de sine, acceptarea și valorizarea propriei persoane
  • Cunoaștere și gestionare a propriilor emoții
  • Autoafirmare

CUM SE REALIZEAZĂ?

Strategia de lucru este centrată pe activități de grup.

Muzica este îmbogăţită cu alte elemente artterapeutice, precum: mişcarea, dansul, desenul, modelajul și colajul.

Atelierele cuprind patru arii ale dezvoltării muzicale: explorare, imitare, improvizare şi creaţie.

Prticipanții la atelierele de dezvoltare personală au posibilitatea să se exprime, să fie creativi şi imaginativi în timp ce participă la aceste acţiuni cu întregul lor corp, vorbind, cântând, mişcându-se şi cântând la instrumente.

CUM SE PROCEDEAZĂ?

  • se realizează în grupuri de 8-12 participanți
  • 10 întâlniri săptămânale a câte două 2 ore și jumătate/ întâlnire
  • se adresează grupului, însă au în centru particularitățile personale ale fiecărui participant, iar maniera de lucru este atât activă – improvizație și creație muzicală, cât receptivă
  • se desfășoară într-un mediu special creat pentru participanți, un spațiu în care se vor simți în siguranță și se vor putea exprima liber
  • sunt conduse de către un terapeut, care are abilități de lucru cu copiii și adolescenții, capabil să-i asculte, să-i înțeleagă, să le identifice nevoile și să caute o cale de a le răspunde

La încheierea programului meloterapeutic, evaluarea finală permite evidențierea progreselor făcute de fiecare participant, în raport cu obiectivele fundamentale ale grupului.

ÎNSCRIERI ȘI INFORMAȚII SUPLIMENTARE:

Psih. Alina Moldovan

Tel: 0732.162.726

Email: alina.moldovan@equilibrupsi.ro

Galerie foto





Calendar evenimente

Recomandă
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone